Wednesday 15 January 2014

cara dapatkan domain percuma 2014

Apa Itu Domain?
Domain adalah nama unik yang diberikan untuk mengidentifikasi nama server komputer seperti web server atau email server di jaringan komputer ataupun internet.
Fungsi Domain adalah untuk mempermudah pengguna di internet ketika melakukan akses ke server, selain juga dipakai untuk mengingat nama server yang dikunjungi tanpa harus mengenal deretan angka yang rumit atau dikenali sebagai IP address. Nama domain ini juga dikenali sebagai sebuah kesatuan dari sebuah laman web seperti contohnya "www.dunia-siber.com". Nama domain kadang-kadang disebut pula dengan istilah URL, atau alamat website.



Cara Dapatkan Domain .com .net .org .info .biz .us Secara Percuma!

Tapi bagaimana? biar kami terangkan secara jelas bagaimana anda boleh dapatkan domain percuma tanpa perlu membuat apa apa bayaran. Hanya dengan beberapa langkah mudah sahaja anda boleh mendapatkan domain percuma. Selain dari Domain percuma, anda juga mendapat:
✔ FREE! Domain Name & Setup
✔ FREE! Cpanel Hosting Info
✔ FREE! Complete Email
✔ FREE! Forwarding / Masking
✔ FREE! Domain Name Locking
✔ FREE! Blog Website Platform
✔ FREE! Total DNS Control

Siapa yang memberi domain percuma kepada anda?
FreeDomainFactory.com menyediakan perkhidmatan domain tld (top level domain eg: .com .net .org .etc) Secara Percuma.
Anda Hanya perlu mendaftar dengan pautan yang diberikan disini:http://freedomainfactory.com/?join=456159

Lihat gambar dibawah:


1. Pergi Ke Pautan ini: http://freedomainfactory.com/?join=456159
2. Pilih Nama Domain anda , contoh domain yang anda ingin :hmetroll.com
3. iskan maklumat lengkap namapassword, dan email anda. (cadangkan password adalah lain dari password facebook, email, atau mana rangkaian sosial sebagai langkah keselamatan )
4. Buka email dan klik pada link yang diberikan untuk mengesahkan pendaftaran anda. Ya! sekarang domain percuma anda didalam proses pendaftaran!

Bagaimana ia berfungsi?
Anda hanya perlu mengumpul 50 point untuk mendapatkan set lengkap hosting beserta domain percuma anda. Setiap pendaftan baru anda akan mendapat 10 point. jadi tinggal lagi 40 point untuk mendapatkan domain percuma anda.

Setiap pengguna akan diberikan link referfal unik, contoh link referral kami ialah http://freedomainfactory.com/?join=456159 . setiap pendaftaran baru melalui link referral anda akan mendapat 2 point. Jadi anda hanya perlu promosikan link referral anda kepada kawan kawan untuk mendaftar melalui link yang diberikan.

Selain itu anda juga boleh lengkappkan survey untuk mendapat point. selamat mencuba, jangan lupa Daftar Domain anda DISINI Sekarang. 100% percuma dan dipercayai.

0 comments:

Post a Comment